Tuesday, October 18, 2011

ברוך הבא גלעד שליט

גלעד שליט שוחרר בשעה טובה ומוצלחת היום בבוקר וחזר לחיק הוריו. קשה לחשוב על רגע אחר, שכל כך הרבה אנשים ציפו לו במשך כל כך הרבה זמן. ומובן גם חיוכו של ראש הממשלה, שללא ספק עשה את מה שקודמיו לא הצליחו לעשות, להחזיר את "הילד", כפי שגלעד כונה על ידי התקשורת הישראלית, הביתה.
נשאלת השאלה, למה בעצם נחתמה העסקה הזו דווקא עכשיו, כשקודמיו של בנימין נתניהו בתפקיד סירבו לעסקאות בהיקפים דומים, קרי כאלף מחבלים ובהם כמה עשרות עם הרבה דם על הידיים? אומר ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, שהעסקה הזו גרועה מזו שאהוד אולמרט דחה בשעתו. אינני בקיא בפרטים, אבל אני מוכן לסמוך על אחד מראשי המוסד המוצלחים ביותר שהיו למדינת ישראל אם הוא אומר את זה. 
השאלה הזו מנקרת במוחי כל העת. שלא יהיה ספק, אני שמח מאד בשמחתו של גלעד שליט, ובשמחת משפחתו שיכולה לנשום לרווחה לראשונה מזה שנים רבות. אני רק לא מבין למה זה לקח כל כך הרבה זמן, אם אפשר היה לסגור את העסקה הזו במחיר קטן או שווה מהמחיר ששולם עכשיו? החלק הבאמת ציניקן במוח שלי, זה שמנסה לחפש איך אחרים מנצלים מצבים שונים כדי להרוויח מהם, חושב שאולי העיתוי עכשיו קשור פחות ל"אביב הערבי", ל"סתיו המצרי" ו"לחורף האיראני" ואולי הוא קשור יותר ל"קיץ הישראלי" עתיר המחאות החברתיות ומאבק הרופאים. 
הצעתי לחברה הישראלית בכלל ולראש הממשלה בפרט היא להמשיך את הדיון הכלכלי-חברתי ולמצוא פתרון של כבוד למצוקת הרופאים המתמחים. אינני מתיימר לדעת מה עובר לגלעד שליט בראש כעת, אבל אני מקווה בשבילו שהוא חזר למדינה דמוקרטית ואחראית חברתית, ולא למדינה בה ראש הממשלה עושה כל מאמץ כדי להרוס אותם..

No comments: